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    Blog Studies 23-08-2017

    ULTIMATE GUIDE on

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    भारत में डिजिटल मार्केटिंग में कैरियर की सोच? तुम्हारा आना सही जगह पर हुआ है। यह आलेख आपको डिजिटल मार्केटिंग में अपना कैरियर कैसे बना सकता है और डिजिटल मार्केटिंग का भविष्य कैसा दिखता है, इस पर अंतर्दृष्टि प्रदान करेगा।

    Digital Marketing भविष्य है और हम यह तथ्य नहीं मना सकते हैं।

    ये मन-आंधी आँकड़े देखें:
    भारत में करीब 450 मिलियन इंटरनेट उपयोगकर्ता हैं (आईएएमएआई के अनुसार), जो कि कुल भारतीय आबादी का लगभग 30 से 40% है। यह संख्या शहरी और ग्रामीण भारत दोनों में नेटवर्क की आसान और लागत प्रभावी उपलब्धता के साथ 2017 में सबसे बेहतर स्तर पर पहुंच जाएगी।

    देखें कि जेओई बाजार में घुसना है, जबकि एयरटेल लागत को कम कर रहा है। एडिटिंग फाइबर की तरह तेज गति वाली ब्रॉडबैंड देखें, चेरिनैट धीरे-धीरे बाजार के शेयरों को ले रहे हैं। क्या आपको पिछली बार याद है जब आपने उन अखबारों के विज्ञापन या टीवी विज्ञापनों को बिना चैनल स्विच किए जाने पर ध्यान दिया था? ठीक है, लोगों की जानकारी का उपयोग कैसे होता है, इस बारे में एक कट्टरपंथी बदलाव है। आज, लोग मोबाइल फोन और लैपटॉप पर अधिक सामग्री का उपभोग करते हैं

    क्या आप अपने माता-पिता, दादा-दादी के बारे में बात नहीं करते जो व्हाट्सएप पर साझा किया गया है?

    आज की सामग्री लोगों को प्रेरित करती है लोग आपके शब्दों को समाचार चैनलों या टेलीविज़न में साझा किए गए कार्यों से भरोसा करते हैं।

    भारत में लगभग 180 मिलियन फेसबुक उपयोगकर्ता 31 मार्च 2017 तक हैं और यह संख्या एक संकेत है कि भारत में आबादी का लगभग 50% जनसंख्या नेटवर्क का उपयोग करना चाहता है।

    लगभग 9 5 करोड़ लोग भारत में आज मोबाइल फोन का इस्तेमाल करते हैं और जून 2017 में 103.5 करोड़ तक पहुंचने की संभावना है। उन दिनों में लोग अपने लैंडलाइन फोन का उपयोग करते थे। स्मार्टफोन आज की दुनिया में सर्वव्यापी हैं!

    वहाँ एक लोकप्रिय कह रही है कि चला जाता है- "वहां रहें, जहां आपके ग्राहक हैं"

    आपको पता होना चाहिए कि आज आपके ग्राहक इंटरनेट पर हर समय, सोशल मीडिया 24 × 7 पर नेटवर्किंग कर रहे हैं और एक डिजिटल जीवन का नेतृत्व कर रहे हैं।

    सवाल यह है, क्या आपका व्यवसाय अपने डिजिटल जीवन का एक हिस्सा है? सबसे महत्वपूर्ण बात, क्या आपने खुद को डिजिटल प्रेमी बनाया है?

    हम इस समय के समय में डिजिटल विज्ञापन की डिजिटल विज्ञापन की तुलना नहीं कर सकते हैं। फिर भी, डिजिटल मार्केटिंग स्पष्ट, साफ है और एक न्यूनतम बजट के साथ बहुत कुछ हासिल किया जा सकता है।

    बढ़ते डिजिटल मार्केटिंग कैरियर के अवसर:

    मैं मांग और आपूर्ति मॉडल में विश्वास करता हूँ यदि कोई अधिशेष मांग है तो गुणवत्ता पदार्थ बनाने के लिए पर्याप्त आपूर्ति होने की आवश्यकता है। हालांकि, डिजिटल मार्केटर्स की मांग बहुत बड़ी है और समय पर आपूर्ति कम है। मैं इसे मान्यताओं पर आधारित नहीं बता रहा हूं, बल्कि लिंक्डइन और नौकरी जैसे लोकप्रिय चैनलों द्वारा दिखाए गए इन नंबरों को देखकर I

    भारत में डिजिटल मार्केटिंग कैरियर

    लिंक्डइन पर डिजिटल मार्केटिंग में लगभग 4,900+ नौकरी के अवसर हैं
    डिजिटल मार्केटिंग कैरियर इंडिया
    नौकरी डीएम के बारे में 13703 नौकरी के उद्घाटन के साथ 'एक कीवर्ड के रूप में डिजिटल मार्केटिंग' है
    अब, यह सिर्फ 'डिजिटल मार्केटिंग' शब्द का परिणाम है मैंने एसईओ प्रबंधक, गूगल ऐडवर्ड्स विशेषज्ञ, सामग्री लेखक, सोशल मीडिया एक्जीक्यूटिव आदि जैसे खोजशब्दों के लिए परिणाम की जांच भी नहीं की है। मुझे यकीन है कि इन नंबरों को एक साथ रखा जाएगा और यह एक डिजिटल बाज़ारिया के लिए भारी मांग का संकेत है।

    लेकिन क्या पर्याप्त आपूर्ति है?

    डिजिटल विपणन भारत की शिक्षा प्रणाली का एक हिस्सा नहीं है। यह आम तौर पर क्रैश कोर्स, एक वैकल्पिक विषय या सेमेस्टर पाठ्यक्रम के रूप में बिजनेस स्कूलों द्वारा प्रदान किया जाता है। हालांकि, कोई ठोस विशेषज्ञता नहीं है जो भारतीय विश्वविद्यालयों ने अनुकूलित किया है। कई लोगों के लिए अंतिम उपाय स्थानीय डिजिटल विपणन संस्थानों या ऑनलाइन डिजिटल मार्केटिंग पाठ्यक्रमों में एक डिजिटल बाज़ारिया बनने के लिए पंजीकरण करना है।

    भारत में मार्केटिंग जॉब डिजिटल - 

    डिजिटल मार्केटिंग कैरियर के लिए Googl;e Search Volume, डिजिटल मार्केटिंग जॉब्स हमारे विश्लेषण के अनुसार 50 से 5400 के बीच है।
    भारत में अधिकांश एजेंसियों ने डिजिटल मार्केटर्स बनाया है वे आवश्यक कौशल वाले लोगों को लेते हैं और वे डिजिटल मार्केटिंग के एक विशेष डोमेन में उन्हें आकार देते हैं जो इनबाउंड मार्केटिंग, खोज इंजन ऑप्टिमाइज़ेशन (ऑन-पेज या ऑफ़-पेज), सर्च इंजन मार्केटिंग (Google, Bing ऐडवर्ड्स विशेषज्ञ), कंटेंट लेखन , एम्पलीफायर या मार्केटर, ओवरल डिजिटल विज्ञापनदाता (फेसबुक विज्ञापन, Google विज्ञापन, बिंग विज्ञापन), संबद्ध बाज़ारिया, इनबाउंड मार्केटर्स, सोशल मीडिया विशेषज्ञ (सोशल मीडिया पर अभियानों का डिजाइन) या क्लाइंट सर्विसिंग और स्ट्रैटेजी।

    --> भारत में सर्वश्रेष्ठ डिजिटल विपणन प्रशिक्षण संस्थान कौन सा है? क्या मुझे डिजिटल विद्या या डीएसआईएम या डिजिटल गुरुकुल में शामिल होना चाहिए?

    मेरे पास एक अलग सिद्धांत है! यहां कुछ चीजें हैं जो आप कर सकते हैं:

    यह डिजिटल मार्केटिंग के बारे में नहीं है, लेकिन किसी भी सीखने या प्रशिक्षण के लिए, हमेशा क्लासरूम ट्रेनिंग के लिए जाते हैं क्योंकि असली शिक्षा आपके साथ छात्रों के मिश्रित समूह के साथ उचित कक्षा के माहौल में होती है हमेशा सीखें भारत में कुछ बेहतरीन डिजिटल विपणन संस्थानों से डिजिटल कोर्स पाठ्यक्रम ले लो ।
    डिजिटल गुरुकुल जैसी बहुत अच्छी प्रतिष्ठित संस्थान उपलब्ध हैं। वहाँ पाठ्यक्रमों में शामिल हों और डिजिटल मार्केटिंग के बारे में सब कुछ सीखना शुरू करें।


    5. मैं Technicals पर मजबूत नहीं हूं, मुझे कोडिंग नहीं पता, मैं डिजिटल मार्केट कैसे बन सकता हूं?

    सबसे पहले, मैं या तो इंजीनियर नहीं हूं मैं गणित में बहुत मजबूत नहीं हूं, लेकिन मैं एक डिजिटल बाज़ारिया हूं और मैंने एक वर्डप्रेस ब्लॉग को बनाए रखने, सही कोड, प्लगइन्स इत्यादि बनाए रखने की बुनियादी बातें सीख ली हैं। प्रैक्टिस हर एकदम सही बनाते हैं। आपको इस विषय पर एक समर्थक बनने के लिए बार-बार अभ्यास करना होगा। मैं प्रयोग करता हूं, मैं जोखिम लेता हूं। जब मैं कुछ शीर्ष ब्रांडों के साथ काम करता हूं, तो मैं उन गणना जोखिमों को लागू करता हूं। यही मिलियन डॉलर का अनुभव है जो मैं हासिल करता हूं।

    डिजिटल विपणन सीखना शुरू करें और जैसा कि आप सीखते हैं, लागू करना शुरू करें। अपने व्यवसाय के लिए इसे लागू करें, अपने पड़ोसी के व्यवसाय के लिए परियोजनाएं करें, अपने पिता या फ्रीलान्स प्रोजेक्ट भी लें।

    डिजिटल विपणन पुस्तकों को पढ़ने और घटनाओं के इतिहास को याद करने के बारे में नहीं है। आज के बारे में और कल के बारे में है

    6. मैं एक पीआर विशेषज्ञ हूं, क्या आपको लगता है कि डिजिटल मार्केटिंग मेरे लिए महत्वपूर्ण है?

    डिजिटल पीआर बढ़ रहा है और डिजिटल मार्केटिंग ज्ञान आपके विकास के लिए महत्वपूर्ण है। मैं पीआर विशेषज्ञों के बारे में जानता हूं जो आसानी से ब्लॉगर्स और उनकी नकली लोकप्रियता के द्वारा लुभाते हैं। एक डिजिटल पीआर अभियान के मूल्य और योग्यता को जानने के लिए आपको ब्लॉगर का मूल्यांकन करने के अलावा डिजिटल मार्केटिंग सीखना होगा। आपको यह भी समझना चाहिए कि एसईओ पीआर रणनीति से कैसे जुड़ा जा सकता है और सोशल मीडिया पर सामग्री का प्रसार कैसे काम करता है। पारंपरिक पीआर आज बहुत कुछ नहीं कर रहे हैं, आप किसी भी ब्रांड को ऐसी कहानियां बनाने में मदद कर सकते हैं जो वायरल जा सकते हैं

    Why Digital Gurukul?

    As a Founder of Digital Gurukul - Its my pleasure to introduce to you about  Award winning Central India's 1st complete Digital Marketing Training Institute in Indore which intensively trained students in 36 Modules of Classroom + Practical training in Digital Marketing.

    Introduction to Digital Gurukul - 

    1 -  Digital Gurukul was founded in 2014 by Award winning Digital Marketer  - 
    Mr. Raj Padhiyar - Award winning Digital Marketer & listed in Mumbai's #Top100 Social Media Influencer carries himself with 5+ years of extensive experience in Digital Marketing.

    Aged just 27, Mastering Digital Marketing from Ireland, Raj Padhiyar has been associated with various companies & Government Organisations. He has trained 2450+ professionals across various industries & list is growing day by day. He has written several books on Digital Marketing & his thoughts are regularly published on leading newspapers & magazines.

    Recently Mr. Raj Padhiyar has been appointed as Committee member of EdTech Committee (IAMAI - Government Of India) 

    2 -  Digital Gurukul awarded "Most Promising startup of 2016" by Outcomes Delivered.

    3 - Digital Gurukul is the Only Institute of Central India whose All the Diploma Programs of Digital Marketing are recognised & approved by Government of India. - Check here - www.iamai.in/digital-cources

    4 - Digital Gurukul ranked "2nd Best E-Learning Startup of 2016" All over India by India's leading Startup magazine - SiliconIndia

    5 - 100% Internship & Placement record at Digital Gurukul with students not only getting opportunity to launch their own startup or Become Freelancer but also join Organisations as Digital Marketer. Our student - Mayank Batra got placed at Google as Digital Marketing Trainer. 

    6 - Students travels not only from Indore but from other countries (ie.Dubai) to Indore to learn Digital Marketing from Digital Gurukul.

    7 - Conducted Digital Marketing Seminar, Workshop at Top Management Institute & Government Organisations.

    Digital Gurukul trains their students in following modules of Digital Marketing -

    1- Overview of Digital Media Marketing - Internet Marketing - Evolution with Digital Branding & Marketing Mix
    2- Search Engine Optimisation (SEO)
    3- Email Marketing
    4- Search Engine Marketing (SEM)
    5- Digital Consumer Behaviour
    6- Mobile Marketing & M-Commerce
    7- Inbound Marketing
    8- Consumer Information in Digital Age
    9- Social Media Marketing
    10- Content Marketing
    11- Google Adwords
    12- Photography & Writing in Digital Age
    13 - Website Creation Overview
    14 - Digital & Social Media trends in the 21st Century
    15 - Digital Story Telling
    16 - Digital Display Advertising
    17- E-Commerce Marketing
    18- Google AdSense & Blogging
    19 - Affiliate Marketing
    20- Google Analytics
    21- Influencer Marketing
    22- Politics & Social Media (A Detailed Perspective)
    23 - Video Marketing
    24 - Live Streaming
    25 - Customer Relation in Online Environment
    26 - Integrated Digital Marketing Strategies
    27 - Online Lead Generation Techniques
    28 - Ethics & Social Responsibility in Digital Age
    29 - Online Guerilla Marketing
    30 - Digital India campaign & Impact analysis
    31 - Online Reputation Management (ORM)
    32 - Viral Marketing & Growth Hacking
    33 - Freelancing Techniques
    34 - Digital Campaign Management
    35 - Digital Marketing Tools
    36 - Online Customer Acquisition

    Why Students Choose Digital Gurukul?

    •  - Extensive Training in 36 Modules of Digital Marketing & Become A Google, Microsoft & Hubspot Certified Professional
    •  - Work on 20+ LIVE Case Studies, 30+ Assignments, 40+ International Tools
    •  - Exhaustive Experienced Trainers and Experts from Industry
    •  - Interactive Doubt Session with Mentors
    •  - Exclusive Handmade Notes & FREE Access to our Digital Marketing Library
    • Free High Speed Wi-Fi & A/C Classrooms
    • - One of Its kind - Research Centre only for Digital Marketing Projects
    • I hope i tried to cover all the points regarding Digital Marketing.
    • For any doubts or queries - 
    • Call - 9584831230/ 9022888883 for FREE Career Counselling



    Blog Studies 25-10-2015

    Changing hinterlands of social marketing with new Instagram ads

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    A quick summarising – Instagram advertising now open to all brands will be in the form of – 30 second long videos, landscape photos and a premium advertising product,Marquee.

    Ad revenue battle

    Facebook’s one of priciest possessions, Instagram, stands its ground with 300 million users. While the app still enjoys first mover advantage in the pictorial social media segment, it has been facing heat from Pinterest and Snapchat. Not to mention a stiff inverse competition from Vine, Periscope and Meerkat now.

    With over 65 million daily active users, Snapchat’s ad revenue has been a topic of discussion. Snapchat’s odds grew stronger when Alibaba invested $200 million in Snapchat, at a valuation of $15 billion. According to media reports, Snapchat targets revenue of $50 million in 2015.

    While there is a lack of say on Periscope’s ad revenue, the Twitter owned video streaming platform has managed to attract investors’ attention. A report by Fortune, suggests that mobile has been the core of Twitter advertising lately and made up for 88% of the company’s $432 million ad revenue.

    Pinterest too has been upping its advertising game with the launch of Cinematic Pins and an in-house agency and insights team to create Pins for large brands. This is supported by an improved algorithm for advertisers to target Pinners.

    On the flip side, Instagram’s worldwide ad revenue is expected to be around $600 million this year and an eMarketer report estimates the worldwide mobile ad revenue to shoot up to $2.81bn by 2017, eclipsing the $595 million it raked in this year.

    While Instagram leads the race, it withstands a serious threat from Snapchat, due to its popularity amongst teenagers. Pinterest too makes a strong opponent with less but loyal users.

    Building pressure

    Instagram might not have been Facebook’s most expensive acquisition, but is the oldest and hence the pressure of breaking even with decent profits was high.

    It is also likely that Instagram wanted to steer miles away from the mistakes accredited to Goolge platforms – Orkut and Google+. Both the social networks were held guilty for not adapting to brand needs.

    Instagram opened up to advertising in 2013 and since then has been evolving, albeit at a much slower rate and the new ad options come in as much required.

    Brewing video ad battle

    While YouTube and Facebook have been on loggerheads for video views, Snapchat, Vine and Periscope too joined the battle with short format videos. With Instagram enabling 30 seconds video for advertisers, this game escalates to a new level.

    For Facebook, a view has to be at least three seconds long, whereas on YouTube a view is counted only after 30 seconds of video consumption. While it is difficult to say the time fraction for a view on Snapchat, a report by Newsfactor suggests that it takes over one second to register a view. Instagram adds to the lot, with yet another view definition.

    Micro segmentation of social advertising

    Kit Kat, Gillette, Paper Boat and TRESemmé are to trek Instagram’s ad lands first. These brand associations will only increase however, campaigns will have to be much more precise to make sense.

    Anil K Nair, CEO, Digital Law & Kenneth describes this as a chicken and egg situation. “Brands have more platforms to collaborate with and build a community; but they need to have a very good reason to exist on each of these platforms.”

    Not getting confused within the complexities of pictorial social media platforms, brands will have to refer to micro segmentation while creating campaigns. For instance, hardcore content for women goes on Pinterest and visually enhanced content goes on Instagram.

    To manoeuvre each platform with refinement, brands should create specialists for every network. For instance, an Instagram officer or a Pinterest manager.

    Blog Studies 01-12-2015

    Why Digital Media Marketing is MUST DO Course for Engineers & MBAs ?

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    Digital marketing is becoming mainstream in India. Until 2011, many businesses did not take digital marketing seriously. They were not ready to change and were stuck with traditional marketing practices.


    However market forces have made sure that you either start doing digital marketing or fail. Because compared to digital marketing, traditional marketing is extremely inefficient. In fact, if you do not have a digital marketing strategy and an online presence, customers are bound to shy away from you and buy from a competitor.

     Before digital marketing became mainstream, freelancers and entrepreneurs were able to get the first mover advantage. People who did good content marketing and search engine marketing were able to scale up the business very fast. Traditional companies did not even know what digital marketing was.

     Everyday more companies are waking up to the fact that digital marketing is very important and is not an optional strategy in marketing anymore. They are catching up late, but they have to catchup, there is no other option.

    This shift in marketing practice is giving rise to a huge opportunity in digital marketing jobs. Times of India had reported that Digital Marketing will create 1.5 Lakh jobs in India by 2016.

     “With both businesses and consumers increasingly shifting their focus to the digital medium, there will be 1.5 lakhs jobs available by 2016 – Manipal Global Education Services


     


    Here’s a list of the various digital marketing positions available for those seeking a career in this arena:

     

    1. Digital Marketing Manager
    2. Content Marketing Manager
    3. Content Writers
    4. Inbound Marketing Manager
    5. Social Media Marketing Experts/Specialists
    6. Search Engine Marketers
    7. SEO Executives
    8. Conversion Rate Optimizer
    9. Copy Writers

    Here’s a rough hierarchy of a digital marketing team in a mature organization.

     

    Digital Marketing Manager

     

     If you have 5+ years of experience in digital marketing and if you have projects that prove you are a digital marketing expert, you will be hired easily.

     Such digital marketing experts are in huge demand and companies hunt for these kind of people. It is not necessary that you should hold an MBA or have certifications in digital marketing because your projects will be the proof that you know digital marketing.

     I am an example in this category. I am a graduate in Civil engineering but I created a site called BikeAdvice.in and took it to 1 Million page views a month in 4 years. That adds a lot of weight in my resume. I do not have any digital marketing certifications nor an MBA degree.

     Salary: The salary range of such digital marketing experts is from 15 to 20 Lakhs INR per annum. But it can go as high as 40 Lakhs plus equity in certain companies and as low as 8 lakhs per annum in very small startups.

     Responsibility: Digital Marketing Managers have to lead the digital marketing team and they will report to the V.P. of Marketing in the company they work for. DMM is a mid-senior level manager position.

     

    Integrated digital marketing process

     

    Digital marketing managers are responsible for bringing together the different component of digital marketing together and make it efficient. They are the only people who can create an execute an integrated digital marketing campaign.

     

    Content Marketing Manager

     

    Content marketing managers are responsible for content marketing. Content marketing includes managing the blog, sales page copywriting, email communications, drip marketing campaigns, a little bit of PR, ebook publications, video marketing and guest blogging.

     content marketingContent marketing managers report to digital marketing managers or the head/VP of marketing. Content marketing managers can be solo contributors or they can manage a team of content writers.

     More often than not, content writers who report to content marketing managers are freelancers who write content by working from their home or as a part time job.

     Content marketing managers will earn anywhere between 10-15 lakhs per annum on average. The experience required for such position is 3-5 years.

     Again, there is no clear requirement for qualification. Having digital marketing certifications and an MBA can help if your projects do not showcase your content marketing expertise. However if you have a project that speaks for itself, certifications and degrees are not necessary.

     

    Inbound Marketing Manager


     Some organizations need inbound marketing managers but some do not. The responsibilities of an Inbound Marketer and Content marketer overlaps a lot.

     If you have to define separate role for an Inbound Marketer, his responsibility will be more towards managing the funnel and conversion at each stage. Drip marketing, lead nurturing, conversion rate optimization are important components in Inbound Marketing.

    An Inbound marketer can create a strategy for attracting customers. One of the inbound marketing strategies is content marketing. While the inbound marketing manager creates a strategy on how to attract customers using content marketing, the content marketing manager can focus on execution of that strategy.

     Social Media Marketing Expert


     Social media marketing has two areas. One of the areas is spreading the owned content via social media channels. This can also be done by the content marketing manager or a person in the content marketing team.

     However, running paid advertising in Social media requires some expertise. For example, advertising on Facebook has become a complicated task nowadays. New features and targeting options are added everyday and a content marketing manager or digital marketing manager cannot handle it on their own.

     Search Engine Marketer / Specialist


     Search engine marketing is one of the most important aspects of digital marketing. Search engine marketing is a broad term to define marketing via the search engines, but because Google is the biggest search engine – search engine marketing almost always just refers to marketing via Google AdWords.

     Web And Seo Analytics


     If it is a small company, the search engine marketing is taken care of by the digital marketing manager himself. Sometimes, it is outsourced to a digital marketing agency who will take care of the search engine marketing campaigns for a fee.

     Bigger companies need a dedicated SEM (search engine marketing) specialist and sometimes there is requirement for a team for search engine marketers.

     Search engine marketers will report to digital marketing managers. The goal of a search engine marketer is to bring the target number of leads and clicks from the given marketing budget. Most of the work is involved in analysis, bid management, keyword research, ad copywriting and split testing the ad campaigns.

     There is no specific range for the years of experience required for a search marketing expert. Small companies hire freshers but some established companies need people with several years of experience.

     Search Engine Optimizer (SEO Executive)


     With good search engine optimization, one can get free traffic from Google instead of spending money on Google AdWords campaigns. The job of an SEO expert or SEO executive involves keyword research, user experience optimization, using Google webmaster tools, getting pages indexed, manage duplicate content and so on.

     

    SEO-client


     An SEO expert should have experience in using the various kinds of SEO tools in the market. For example, Moz.com is a well known SEO tool for digital marketers and webmasters. There are plenty of other tools which will help you improve your performance in the search engines.

     Practo.com, one of the companies I have worked for before has good experts in SEO. Practo.com receives majority of their traffic via the search engines (Google organic search) and it helps them save a ton of money in AdWords and easily rise above their competition in terms of traffic.

     SEO experts will report to the digital marketing managers and mostly do not manage a team. Most of the SEO experts I know are individual contributors. Sometimes there will be two SEO experts working on the team and they will give constant feedback to the product and web development team.

     

    Conversion Rate Optimizer

     Conversion rate optimization is the art of increasing the conversion ratio in each stage of the marketing funnel. The CRO expert can be just another person in the digital marketing team but he/she will work with various people. For example, a CRO expert can help the inbound marketing manager in creating landing pages that convert well.

     A CRO Expert uses various tools to achieve higher conversions. Heat map tools such as CrazyEgg.com give insights on how people interact with landing pages. Optimizely.com helps split test various elements on the web pages to find out which colors and text give better conversions.

     Increasing conversion rate is important at each stage of the funnel. The ad copy or the site title should attract more clicks, the visitors should convert into leads, and the leads should convert into paying customers.

     

    Copywriter


     Similar to a CRO expert, a copywriter will work with many people in the digital marketing team. The copywriter can help the search engine marketer write better ad copy, help the social media manager post better words on social media channels, help the content team refine their content for better reception.

     Many organizations do not have a dedicated copywriter in the team. Sometimes the CRO expert who has copywriting skills can do the job of a copywriter.

     Conclusion

     I hope this article gave you a pretty good idea about the digital marketing jobs and career options available in India. The same is also applicable for other countries but the pay scales could be a little different.


    11-06-2016

    Career Opportunities in Digital Marketing

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    Jobs & Career Opportunities in Digital Marketing –

     

    Digital marketing is  booming in India. Traditionally, businesses & students did not take digital marketing seriously. They were not willing to change their traditional marketing practices.

    Howvever after growth in Digital Marketing, It has become absolutely clear that you either start doing digital marketing or fail. Because compared to digital marketing, traditional marketing is extremely inefficient & highly expensive. In fact, if you do not have a digital marketing presence & strategy, customers are bound to shy away from you and buy from your competitor.

    Everyday more & more people, companies are realizing the fact that digital marketing has become essential and is not an optional strategy in marketing anymore. They are catching up late, but they have to catchup, there is no other option left for them.

    This  dynamic shift in marketing is giving rise to a huge opportunity in digital marketing jobs. Economic times & Dainik Bhaskar had reported that Digital Marketing will create 15 Lakh jobs in India by 2020.

     In this article we will have a look at the Opportunities & Salaries offered for Digital Marketing Professionals and the various career opportunities available in digital marketing.

    Following is the list of the various Digital Marketing Opportunities available for those seeking a career in this field:

    §  Digital Marketing Manager

    §  Digital Marketing Specialist

    §  Online Reputation Manager

    §  Content Marketing Manager

    §  Content Writers

    §  Inbound Marketing Manager

    §  Digital Advertiser

    §  Affiliate Marketer

    §  Email Marketer

    §  Digital Analytics Specialist

    §  Influencer Relationship Manager

    §  Social Media Marketing Experts/Specialists

    §  Search Engine Marketers

    §  SEO Executives

    §  Conversion Rate Optimizer

    §  Copy Writers

    §  Digital PR Specialist

    §  Digital Marketing Consultant/Freelancer

    §  Starting Your Own Online Business

    §  Digital Brand Manager

    12-05-2017

    यदि आप एमबीए कर रहे हैं तो DIGITAL MARKETING आपके लिए आवश्यक है| - Himanshu Sharma (Student - Digital Gurukul)

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    हिमांशु शर्मा से मिलें,डिजिटल गुरुकुल  के पूर्व प्रशिक्षु पूरी साक्षात्कार के बारे में जानने के लिए कि डिजिटल गुरुकुल ने उसे डिजिटल रूप से सीखने में कैसे मदद की है।

    Q1। हाय हिमांशु शर्मा एमबीए पहले और उसके बाद, डिजिटल गुरुकुल में डिजिटल मार्केटिंग प्रशिक्षण! प्रेरणा क्या रही है?
    Ans एकदम सही! एमबीए और डिजिटल Marketerting कंपनियों के रूप में एक अविश्वसनीय कैरियर विकल्प की आवश्यकता होती है जो डिजिटल प्रचार की भाषा समझते हैं
    Q2। डिजिटल गुरुकुल क्यों?
    Ans मैं अपने एक मित्र से सिफारिश लेने के बाद डिजिटल गुरुकुल में शामिल हो गया। एक अनुभवी व्यक्ति वास्तव में आपको शिक्षण मानक से परिचित कर सकता है
    Q3। हिमांशु , क्या आपको डिजिटल गुरुकुल प्लेसमेंट विभाग मिले?
    Ans निश्चित रूप से! डिजिटल गुरुकुल प्लेसमेंट विभाग असीम रूप से काम करता है वे आपको सबसे अच्छा नौकरी के अवसरों को भेजते हैं। मुझे पेशेवरों से  तैयार करने में कई मदद मिली; डिजिटल गुरुकुल के लिए धन्यवाद!
    Q4। डिजिटल गुरुकुल के साथ प्रशिक्षण अनुभव, आपको क्या कहना है?
    Ans डिजिटल गुरुकुल डिजिटल Marketing पाठ्यक्रम सबसे अच्छा है; प्रशिक्षकों का सबसे अच्छा माहौल; आपको निर्दोष सीखने के अनुभव देने के लिए पर्याप्त | मैंने बहुत कुछ सीखा है और अब भी सीख रहा हूं। निस्संदेह नाम के लिए गुणवत्ता प्रशिक्षण होना चाहिए। 
    Q5 1-10 के पैमाने पर आप डिजिटल गुरुकुल के प्रशिक्षण कार्यक्रम का मूल्यांकन कैसे करेंगे?
    Ans  मैं 9.5 / 10 दूँगा
    Q6। डिजिटल मार्केटिंग के भविष्य पर आप क्या कहेंगे?
    Ans डिजिटल मार्केटिंग उद्योग मार्केटिंग के सबसे शक्तिशाली और परिणाम-उन्मुख तरीके के रूप में संपन्न होगा।
    डिजिटल गुरुकुल ने Marteking के विभिन्न रूपों को शामिल किया है और जब आप इन सभी को कनेक्ट करते हैं, तो आप अपने दर्शकों को प्राप्त करते हैं। 
    Q7 युवा डिजिटल विपणक के लिए आपका संदेश क्या होगा? 

    Ans डिजिटल मार्केटिंग में बड़ी कमाई के लिए कोई सीमा निर्धारित नहीं है यह आपके जिस तरह से विकसित और अवसरों पर लाभ उठाने पर निर्भर करता है। यह वास्तव में आपके साथ निशा के साथ बहुत अच्छी बात है। हम आपको अपने भविष्य के लिए शुभकामनाएं देते हैं।

    Himanshu Sharma (Master Diploma student Digital Gurukul)

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